Venizelosova 1, Novi Sad 066 8000100 021 424414

Poliranje automobilskih farova

Poliranje automobilskih farova je proces kojim se vraća prozirnost i sjaj plastičnim (polikarbonatnim) farovima na vozilima. Tokom vremena, farovi postaju mutni, žuti ili zamagljeni zbog izloženosti UV zračenju, vremenskim uslovima, prljavštini, hemikalijama i sitnim ogrebotinama. Ovaj problem ne samo da utiče na estetiku vozila već i smanjuje efikasnost farova, što može uticati na sigurnost tokom vožnje noću ili u lošim vremenskim uslovima. Poliranje farova je relativno jednostavan postupak koji može značajno poboljšati izgled i funkcionalnost farova.

Zašto farovi postaju mutni i zamagljeni?

Plastični farovi su izrađeni od polikarbonata, koji je čvrst, ali i sklon starenju pod uticajem UV zraka. Proizvođači nanose zaštitni sloj na površinu farova, ali taj sloj s vremenom može da se ošteti, što dovodi do oksidacije uzrokovane dugotrajnom izloženošću UV zracima, oštećenja površinu farova usled dejstva soli, prljavštine, kiselina i drugih hemikalija s puteva, uz ogrebotine od kamenčića, peska ili korišćenja grubih sredstava za čišćenje.

Prednosti poliranja

Poliranje farova donosi brojne koristi, kao što su poboljšana vidljivost i sigurnost, poboljšan izgled, ekonomska isplativost i ovećanje vrednosti vozila. Pojasnićemo.

Vraćanjem prozirnosti farovima, omogućava se bolje osvetljenje puta, što povećava sigurnost tokom vožnje. Čisti i prozirni farovi poboljšavaju ukupni izgled automobila, čineći ga modernijim i održavanijim. Poliranje je znatno jeftinije od zamene farova. I konačno, vozilo sa očuvanim farovima ima veću vrednost na tržištu polovnih automobila.

Proces poliranja farova

Proces poliranja farova može se obaviti profesionalno ili kod kuće uz odgovarajuće alate i materijale. Slede ključni koraci u postupku poliranja:

  1. Priprema – Pre početka poliranja, farovi se temeljno operu vodom i sapunom kako bi se uklonila prljavština, prašina i mast. Maskirnom trakom zaštititi boju automobila i ostale delove koji se nalaze oko farova kako bi se izbegla oštećenja tokom procesa poliranja.
  2. Brušenje – Proces se započinje upotrebom brusnog papira s grubljom granulacijom (npr. P800 ili P1000) kako bi se uklonio oksidirani sloj. Postepeno se prelazi na finije granulacije (P2000, P3000) kako bi se postigla glatka površina. Farovi se tokom brušenja konstantno kvase vodom kako bi se sprečilo pregrevanje i oštećenje plastike.
  3. Poliranje – Nakon brušenja, koristi se polir pasta za plastiku ili specijalizovani proizvodi za farove. Pasta se nanosi na polirni jastučić ili krpu i kružnim pokretima polira površina fara. Upotreba mašine za poliranje može ubrzati proces i postići bolji rezultat. Bitno je raditi s niskim do srednjim obrtajima da bi se izbegla oštećenja.
  4. Završna obrada i zaštita – Nakon poliranja, preporučuje se nanošenje zaštitnog sloja, kao što je UV zaštitni premaz, kako bi se farovi zaštitili od ponovnog oksidiranja i produžila trajnost poliranja. Na kraju, farovi se još jednom prebrišu čistom krpom kako bi se uklonili svi ostaci polir paste.

Profesionalno poliranje vs. „uradi sam“ poliranje

Angažovanje stručnjaka za poliranje farova može doneti bolje i dugotrajnije rezultate jer koriste specijalizovanu opremu i visokokvalitetne proizvode. Takođe, profesionalci mogu pružiti dodatnu zaštitu, kao što je keramički premaz.

Samostalno poliranje može biti efikasno, ako se koristi kvalitetna oprema i pridržava svih koraka postupka. Pogodno je za vozače koji žele uštedeti novac i ne boje se da ulože vreme i trud.

Kada zamena farova postaje neophodna?

Iako poliranje može značajno poboljšati izgled i funkcionalnost farova, postoje situacije kada je zamena neophodna:

Zaključak

Poliranje automobilskih farova je jednostavan, ali vrlo efikasan način da se vrati prozirnost i sjaj farovima, poboljšava sigurnost vožnje i unapredi izgled automobila. Pravilno održavanje i povremeno poliranje mogu značajno produžiti vek trajanja farova i osigurati optimalnu vidljivost na putu.

Viber